Andrew Melchior

Andrew Melchior to pionierski Kreatywny Technolog i Producent z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem na styku sztuki i technologii. Współpracował z jednymi z najbardziej innowacyjnych artystów i organizacji na świecie, kształtując nowe granice ekspresji twórczej.

Kariera Andrew nabrała rozpędu pod koniec lat 90., dzięki współpracy z Davidem Bowie, kiedy pracował w EMI Records w Londynie. Był kluczową postacią stojącą za wczesnymi inicjatywami cyfrowymi artysty. Odegrał znaczącą rolę w tworzeniu cyfrowej obecności Bowiego, w tym poprzez rozwój i wsparcie BowieNet – jednego z pierwszych dostawców usług internetowych prowadzonych przez artystę, co pozwoliło fanom na niespotykany wcześniej dostęp do twórczości Bowiego oraz jego internetowej społeczności.

Oprócz BowieNet, Melchior odegrał kluczową rolę w udostępnianiu muzyki Bowiego na platformach mobilnych, torując drogę integracji muzyki i technologii w czasach, gdy mobilna treść była jeszcze w powijakach. Jego innowacyjne podejście kontynuowane było w strategii cyfrowej dla albumu Reality, gdzie wyprodukował historyczną globalną symulację kinową podczas premiery. To wydarzenie było przełomowym wykorzystaniem technologii cyfrowej, tworząc jednoczesne doświadczenie dla fanów na całym świecie i ukazując dalekowzroczną wizję Bowiego w odniesieniu do przemysłu muzycznego. Wkład Melchiora w te projekty miał kluczowe znaczenie w kształtowaniu sposobu, w jaki artyści angażują się na platformach cyfrowych, ustanawiając nowe standardy dla branży.

Jako Chief Technical Officer (CTO) legendarnego zespołu Massive Attack, Andrew prowadził szereg innowacyjnych projektów, w tym aplikację Fantom, która tworzy interaktywne muzyczne doświadczenia poprzez sztuczną inteligencję i dane użytkowników. Jego praca z Massive Attack obejmuje również rewolucyjne zremasterowanie albumu Mezzanine w formę syntetycznego DNA, łącząc muzykę z najnowocześniejszą biotechnologią.

Współpraca Andrew z Björk umocniła jego pozycję lidera w tej dziedzinie. Był doradcą technicznym przy wystawie Björk Digital, która odbyła globalną trasę i przesuwała granice rzeczywistości wirtualnej w sztuce. Jego praca jako producenta albumu Vulnicura VR udowodniła jego zdolność do przekładania złożonych artystycznych wizji na immersyjne doświadczenia cyfrowe, przynosząc jego zespołowi pierwszą w historii nagrodę Cannes Lions za VR.

Poza pracą z artystami, Andrew jest kluczową postacią w rozwoju technologii obliczeń przestrzennych, będąc członkiem założycielskim zespołu Magic Leap. Nadal bada nowe technologie, takie jak dźwięk przestrzenny, sztuczna inteligencja i sztuka generatywna, zawsze będąc na czele innowacji w kreatywnej technologii.

Wizjonerskie podejście Andrew zapewniło mu miejsce wśród "Top 50 Creative Leaders" według Creative Review, a on sam pozostaje oddany napędzaniu innowacji w sztuce, co czyni go jednym z najbardziej poszukiwanych technologów w branży kreatywnej na świecie.

okładka
25 października 2024
piątek
17:00 - 20:00
"Art and Technology "

Andrew Melchior, ekspert w dziedzinie kreatywnych technologii, zgłębi temat rewolucyjnych rozwiązań, takich jak sztuczna inteligencja, rzeczywistość wirtualna (VR) i biotechnologia, które transformują współczesną muzykę. Melchior, mający na swoim koncie współpracę z legendarnymi artystami, takimi jak David Bowie i Massive Attack, zaprezentuje, jak nowoczesne technologie mogą otworzyć nowe przestrzenie twórcze i zmieniać sposób, w jaki muzyka jest tworzona, doświadczana i interpretowana.

Podczas spotkania Melchior przedstawi przykłady innowacyjnych projektów, które z powodzeniem łączą technologie cyfrowe z dźwiękiem i sztuką wizualną, kreując zupełnie nowe doświadczenia dla słuchaczy. Opowie o tym, jak sztuczna inteligencja może wspierać artystów w komponowaniu i produkcji muzyki, jak rzeczywistość wirtualna może przenieść odbiorców w zupełnie nowe, immersyjne przestrzenie dźwiękowe oraz jak biotechnologia może wpłynąć na przyszłość twórczości muzycznej.

Dzięki doświadczeniu we współpracy z czołowymi artystami, Melchior pokaże, jak integracja technologii i sztuki może prowadzić do przełomowych, kreatywnych projektów, które przesuwają granice muzyki i sztuki na niespotykany dotąd poziom.